המדריך לתזונה נכונה

מדריך התזונה שלי

עודף משקל הוא בעיה בריאותית שכיחה מאוד בעולם המערבי. השילוב של שפע של מזון ומוצרים ביחד עם חוסר מודעות מספקת לנושא התזונה הבריאה גורם לכך שמיליוני אנשים במערב סובלים מהשמנה. אך תזונה נכונה היא חשובה לא רק למי שיש לו עודף משקל. תזונה נכונה תורמת לבריאות, מקטינה את הסיכוי לחלות במחלות לב ומחלות אחרות (כמו סכרת, למשל), ומשפרת את איכות החיים באופן כללי.

בנוסף לכך, גם אנשים רזים יכולים לסבול מעודף שומן במקומות פנימיים בגוף. תופעה זו יכולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות גם כן. לכן, חשוב לכל מי שרוצה לשמור על הבריאות שלו לאורך זמן להקפיד על תזונה נכונה.

איך בוחרים את הדיאטה הנכונה?

דיאטה היא כל שינוי מודע בהרגלים התזונתיים, ויכולה לשמש כל מי שרוצה לשפר את בריאותו, בין אם הוא מעוניין ביישום תפריט לחיטוב או בהכנסת תפריט בריא לחיים באופן כללי. בשוק קיימות אינספור שיטות להרזיה ולשמירה על תזונה נכונה. ישנן שיטות שדוגלות דווקא באכילת שומנים וחלבונים בעיקר (כמו דיאטת אטקינס), לעומת דיאטות שמבוססות על שילוב של כל אבות המזון באופן שווה לאורך כל חלקי היום.

מחקרים רבים מראים כי התזונה הנכונה ביותר לכל מטרה היא התזונה הים תיכונית. זוהי תזונה שמבוססת על שילוב של פחמימות, חלבונים וירקות בכל ארוחה. בתזונה הים תיכונית נהוג לאכול חלבונים בריאים כמו דגים, לתבל עם שמן זית, ולשלב כמות גדולה של ירקות בתפריט היום יומי.

חשוב לדעת שמכיוון וקיימות שיטות תזונתיות רבות מאוד, צריך למצוא את השיטה הנכונה בזהירות ותוך התייעצות עם אנשי מקצוע כמו תזונאים ודיאטנים. מכיוון שמדובר בבריאות, לא מומלץ לנסות דיאטות קיצוניות משום סוג, גם אם מחפשים תפריט לחיטוב או תפריט להרזיה משמעותית. גם אם סובלים מעודף משקל, לא מומלץ לנסות ולהרזות ולהתחטב תוך פרק זמן קצר ביותר, אלא לעשות זאת בצורה מאוזנת, שגם תחזיק לטווח ארוך. במקרים רבים, שיטות דיאטה קיצוניות שמובילות להרזיה מהירה מאוד, אינן מחזיקות לאורך זמן – ובסופו של דבר כל הקילוגרמים שהושלו חוזרים בחזרה.

עצות לגבי יישום תפריט לחיטוב

תזונאים ממליצים לבצע כל סוג של תפריט לחיטוב בצורה מאוזנת. תפריט לחיטוב צריך לכלול את כל העקרונות של תזונה בריאה ומאוזנת. כדי לדעת בדיוק כיצד לשנות את התזונה בשילוב עם אורח חיים ספורטיבי יותר, חשוב לקבל ייעוץ אישי.

כך, למשל, נהוג לצרוך כמות גדולה יותר של חלבון בעת שמבצעים תפריט לחיטוב, אך גם כאן יש לנהוג בשיקול דעת. לא תמיד מומלץ לצורך מוצרים כמו אבקות חלבון, ולכן יש לקבל ייעוץ מקצועי. בעזרת הייעוץ ניתן להגיע למינון הנכון של כל אבות המזון בארוחות לאורך היום בשעה שעובדים גם על המשקל וגם על חיטוב הגוף.

בעזרת יישום של עקרונות תזונה נכונה ניתן לבצע תהליכי חיטוב והרזיה בצורה מאוזנת שתחזיק למשך שנים רבות, וגם תתרום לאיכות החיים בכל המישורים והמובנים. 

מהם 5 העקרונות החשובים לחיטוב הגוף ?

נמאס לך מכל הדיאטות שגורמות לרדת במשקל ואז לעלות יותר? בואי נעשה ביחד שינוי אמיתי עם תכנית ה VIP שלנו.